tot en met Darwin deel 1 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marjolein Hoeven - WaarBenJij.nu tot en met Darwin deel 1 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marjolein Hoeven - WaarBenJij.nu

tot en met Darwin deel 1

Door: mayo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Mei 2016 | Australië, Darwin

Men zegt dat Melbourne niet veel highlights heeft om te bezoeken maar dat je de sfeer van de stad moet voelen.. Daar ben ik het mee eens, het is een leuke stad met veel leuke en gezellige straten en steegjes. Vooral de art route was erg mooi om te wandelen met allerlei steegjes met graffiti! Helaas hebben we ook een slechte ervaring met bedbugs op gedaan in een hostel (er bestaan volgens mij geen goede ervaringen met bedbugs). Daarna begonnen aan de great ocean road (5 dagen) en dat was echt geweldig mooi om te rijden en te zien. In een 'te' kleine Toyota Ayco slapen met z'n 2en, maar savonds dubbel genieten van een wijntje bij ons kampvuur! Vroeg op om de zonsopgang te zien bij de Twelve apostels (zijn er inmiddels geen 12 meer) Wat een geweldig mooi uitzicht telkens weer, echt genieten dus. Snachts wakker worden van een horde kangaroos naast je auto is echt te leuk en grappig om ze te zien springen.. Als afsluiter de Grampions bezocht en daar zijn we bijna zonder benzine stil komen te staan (vergeten te tanken en geen bereik met de gsm). Gelukkig goed afgelopen, domme actie waar we nu hard om kunnen lachen maar op dat moment ff niet haha. Na de Great Ocean Road zijn we aan gekomen in Adelaide waar een aantal dagen zijn geweest. De stad was niet echt bijzonder, maar de Barossa wijntour was dat zeker wel! Met een klein groepje om 8.30 uur opgehaald en om 9.30 uur begonnen we met de 1e proeverij van lekkere witte wijnen, maar vooral veel rode wijnen. In totaal 4 verschillende vineyards bezocht. Na de 1e proeverij van 8 verschillende wijnen zat de sfeer er al goed in omdat de franse  Catherine geen ontbijt had gehad en de alcohol dus erg hard aan kwam.. Om 17.00 uur waren we weer terug in Adelaide en zijn we na het eten direct in slaap gevallen Men zegt dat Melbourne niet veel highlights heeft om te bezoeken maar dat je de sfeer van de stad moet voelen.. Daar ben ik het mee eens, het is een leuke stad met veel leuke en gezellige straten en steegjes. Vooral de art route was erg mooi om te wandelen met allerlei steegjes met graffiti! Helaas hebben we ook een slechte ervaring met bedbugs op gedaan in een hostel (er bestaan volgens mij geen goede ervaringen met bedbugs). Daarna begonnen aan de great ocean road (5 dagen) en dat was echt geweldig mooi om te rijden en te zien. In een 'te' kleine Toyota Ayco slapen met z'n 2en, maar savonds dubbel genieten van een wijntje bij ons kampvuur! Vroeg op om de zonsopgang te zien bij de Twelve apostels (zijn er inmiddels geen 12 meer) Wat een geweldig mooi uitzicht telkens weer, echt genieten dus. Snachts wakker worden van een horde kangaroos naast je auto is echt te leuk en grappig om ze te zien springen.. Als afsluiter de Grampions bezocht en daar zijn we bijna zonder benzine stil komen te staan (vergeten te tanken en geen bereik met de gsm). Gelukkig goed afgelopen, domme actie waar we nu hard om kunnen lachen maar op dat moment ff niet haha. Na de Great Ocean Road zijn we aan gekomen in Adelaide waar een aantal dagen zijn geweest. De stad was niet echt bijzonder, maar de Barossa wijntour was dat zeker wel! Met een klein groepje om 8.30 uur opgehaald en om 9.30 uur begonnen we met de 1e proeverij van lekkere witte wijnen, maar vooral veel rode wijnen. In totaal 4 verschillende vineyards bezocht. Na de 1e proeverij van 8 verschillende wijnen zat de sfeer er al goed in omdat de franse  Catherine geen ontbijt had gehad en de alcohol dus erg hard aan kwam.. Om 17.00 uur waren we weer terug in Adelaide en zijn we na het eten direct in slaap gevallen